עו"ד אילן שרקון על הגבלת שכר הטרחה לעו"ד בעת רכישת דירה מקבלן

עו"ד אילן שרקון, ממשרד שרקון, בן עמי, אשר ושות', טען במהלך דיון של ועדת הכלכלה, הנוגע לתקנות המשלימות לחוק לפיו יוגבל שכר טרחת עו"ד ברכישת דירה מקבלן ל-5,000 שקל או לחצי אחוז ממחיר הדירה (הנמוך מבין השניים), כי "ישנן הרבה מאוד עסקאות שבהן הרוכשים כלל לא מיוצגים".

"אותם רוכשים חושבים שהם מיוצגים, כי הם משלמים ישירות לעו"ד של הקבלן", מציין עורך דין אילן שרקון. "כשאני מוציא חשבונית והרוכש מקבל חשבונית ממני, הוא לא ילך להתייעץ עם אף עו"ד נוסף. רוב הרוכשים לא מיוצגים אמיתית. הם משלמים שכר טרחה לבא כוח הקבלן".

חבר הכנסת לשעבר, מאיר שטרית, שיזם את החוק, אמר כי "למה הקבלן לא משלם ישירות לעו"ד? מי מפריע לכם? לא שיניתם את זה וגם לא תשנו. אתם מנהלים מאבק במקום לא נכון. אין לי בעיה שהקבלן יכניס את זה למחיר הדירה, כמו שהוא מתמחר את האינסטלטור, אבל זה לא המצב. היום גובים מהרוכש 1.5-2%, ולפעמים הקבלן לוקח לעצמו חלק מהכסף, זה בכלל שחיתות. מעכשיו אתם תוציאו חשבונית וקבלה כדי שבשכר הטרחה הזה הקבלן לא יוכל לגעת, ואז הרוכש גם לא ישלם על זה מס רכישה. היום הזוג משלם גם על הדירה וגם על שכר הטרחה מס רכישה. אותי מעניין הקונה. לא הקבלן ולא עורכי הדין. אני חוסך לקונה".

Rate this post

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*