עו"ד אילן שרקון: “הסיבה העיקרית למשבר הדיור – בירוקרטיה ועודף רגולציה"

צילום: מרכז להבה ערד

מצב הדיור במדינת ישראל והמחיר הגבוה של הדירות השונות, מונע מזוגות צעירים רבים לרכוש דירה, ואלו נאלצים לגור בשכירות או אצל ההורים.

לפני מספר שנים, עשרות אלפי צעירים יצאו לרחובות כדי למחות על המחירים הגבוהים של הדיור בארץ, אך למרות כל הרעש והצלצולים, בפועל, מחירי הדיור נותרו גבוהים והבעיה נותרה בעינה.

עורך הדין אילן שרקון, ממשרד שרקון, אשר בן עמי ושות', הוא מומחה לדיני מקרקעין. במהלך אחת מהרצאותיו, אשר שודרה בערוץ 2, דיבר עו"ד אילן שרקון על נושא זה בהרחבה, והצביע מה לדעתו הגורם המרכזי לבעיה החמורה.

צילום: מרק מויסייב

"על פי מבחן התוצאה, לוקח בין 5 ל-10 שנים לקדם תכנון מחוזי", אמר עו"ד שרקון. "על פי מבחן התוצאה, כדי להוציא היתר בנייה בחלק מהוועדות המקומיות, יש להמתין בין שנה לשנתיים. על פי מבחן התוצאה, אין כמעט פרויקטים של פינוי בינוי. מדברים על זה הרבה, אבל בפועל אין כמעט פרויקטים כאלו".

עורך דין שרקון הוסיף: "על פי מבחן התוצאה אין מספיק דירות לדיור לצעירים. הייתה מחאה חברתית בגלל הדבר הזה, אבל המחירים לא יורדים. בנוגע לכך שמחירי הדירות לא יורדים, יש לכך כל מיני סיבות שניתן למנות. בתור אחד שמלווה הרבה מאוד ועדות תכנון, הסיבה העיקרית זה נושא של בירוקרטיה ועודף רגולציה".

"בואו נדייק", אמר עו"ד אילן שרקון. "לא בטוח שזה קשור לשיווק והרבה מאוד גורמים אחרים. אני מדבר על עודף רגולציה ובירוקרטיה מיותרת".

עו"ד שרקון סיכם: "טרכטנברג אמר כי אחד הגורמים המרכזיים למחסור בהיצע הדיור הוא הימשכות הליכי התכנון, ריבוי חסמים בשלב פיתוח הקרקע על רקע חילוקי דעות בין גורמים ממשלתיים, חסמים תכנוניים, כלכליים, קניינים וכדומה. אני אומר שהחסם העיקרי הוא חסם רגולטורי".

צפו בהרצאה של עו"ד שרקון

Rate this post

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*